Dr Mahathir sah letak jawatan

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengesahkan beliau telah melepaskan jawatan sebagai Penasihat Petronas berkuat kuasa semalam.

Menurutnya, faktor kesihatan menjadi salah satu sebab beliau berbuat demikian.

"Oleh kerana umur saya dah tua, saya perlu perlahankan perkhidmatan yang selama ini saya buat.

"Ia juga selepas dinasihatkan doktor untuk saya mengurangkan aktiviti dan tidak terlalu aktif ketika ini," katanya kepada media, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kesahihan beliau meletak jawatan daripada syarikat minyak itu dan sebab beliau mengambil keputusan demikian.

Beliau berkata, isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali juga akan mengehadkan perjalanan beliau untuk lawatan ke luar negara sekali dalam sebulan sahaja.

"Isteri saya kawal segala program kerana tidak mahu saya terlalu penat dengan semua tanggungjawab ini.

"Sebenarnya saya tidak suka menjadi tua, saya mahu jadi muda agar dapat meneruskan khidmat di syarikat tersebut," katanya.

Dr Mahathir berkata, beliau telah menulis surat untuk memaklumkan mengenai niatnya itu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Difahamkan beliau akan kekal sebagai Penasihat Proton, syarikat pengeluar automatif nasional.

No comments:

Post a Comment